|

Kunuku man Team spreekt met Gabriel Murray aangaande het plaatsen van glasbakken op Curaçao.

Afgelopen donderdag, 11 augustus hebben de Kunuku Man, Shark en Roelmen een gesprek gehad met Gabriel Murray, sectordirecteur LMN, over het plaatsen van glasbakken op Curaçao en het glasprobleem in het algemeen.

De Kunuku Man heeft nogmaals de nadruk gelegd op de noodzaak van het plaatsen van glasbakken op vaste locaties op het eiland.

Het Kunuku Man Team heeft de directeur GMN een aantal punten voorgelegd waaraan gedacht moet worden bij het plaatsen van de glasbakken.

  • De glasbakken beter zichtbaar maken.
  • De glasbakken geel schilderen en voorzien van het opschrift “GLAS”. Nu zien de bakken eruit als normale afvalcontainers en nodigen uit om ook ander vuil erin te deponeren.
  • De glasbakken voorzien van een universeel, slot. Zodat er geen ander vuil in gedeponeerd kan worden.
    Controle hierop, handhaving, is van belang. GMN kan/mag ook beboeten zo blijkt.
  • Glasbakken plaatsen bij alle tankstations.
  • Bedrijven ook verplichten een glasbak in gebruik te nemen.
  • Voorts wordt er ook het idee op tafel gelegd om importeurs een heffing te laten betalen.
    Dit zou dan in een pot kunnen komen waaruit de middelen betaald kunnen worden.
    “De vervuiler betaald”.

GMN wil de Kunuku Man tegemoetkomen door het zo snel mogelijk plaatsen van een glasbak in Barber.
Het verzamelen en recyclen zal zeker een positief hebben op de landfill.

Het verder verwerken van gerecycled glas is ook nog een punt.
Het is een goudmijn die nu een gigantische ruimte in neemt op de landfill.

ZO MOET HET NIET!!!

Vergelijkbare berichten

  • Kunukuman in gesprek met Giselle Mc William

    De Kunuku Man heeft, samen met Michael de Jongh en Roel Vinkes, op maandag 20 juni een gesprek gevoerd met Giselle Mc William, statenlid. Onderwerp van gesprek was natuurlijk de afvalproblematiek op Curaçao.Gedurende het gesprek werd duidelijk dat Giselle zeer betrokken is bij het afvalprobleem op Curaçao.Zij heeft namelijk een wet gemaakt waar in onder…

  • #257 Rondom P-plaats SVB

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan een ieder die dit bericht leest. Vandaag (29 maart) was het winnende schoonmaak-lot gevallen op en rondom de parkeerplaats SVB. Ook de achterkant waar de cruiseboten aan komen en de toeristen hiervan als eerste aanblik de ROTZOOI zien. Wat een mooie reclame voor ” ons ” eiland !!! (Maaaaar niet…

  • #178 GOUVERNEUR VAN LANDSBERGEWEG

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geachte Mede-Aard-Bewoners !!! Vandaag (28 juli) heeft het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” de GOUVERNEUR VAN LANDSBERGEWEG bevrijd van het door u gedoneerde ROTZOOI. En the Kunuku Man zegt u bij deze: Het was er een VERSCHRIKKELIJKE BENDE. Maar deze straat is nu weer schoon en bij deze het…

  • #183 Yellow house e.o. / Saliña

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geacht-Mede-Mens. Vandaag (1 september) heeft het “Beste schoonmaak team van Curaçao ” de omgeving rondom YELLOW HOUSE ( SALIÑA) bevrijd van toch wel heeeeeeeel veeeeeeel ROTZOOI. Voor the Kunuku Man ONBEGRIJPELIJK dat de ” mens ” zoveel ROTZOOI achteloos van zich af gooit. Dit weggooi-gedrag MOET NU STOPPEN dus RUIM GEWOON…

  • Kunuku Man truck 2️⃣ in een nieuw jasje!

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Beste Mensen. Vandaag was het dan eindelijk zover.Wat dannnnnnn ???Het ophalen van de bijzonder mooi geworden Kunuku auto 2️⃣Laat de foto’s je verrassen !!! De illustraties en het design zijn ontworpen door Dé kunstenaar van het eiland, namelijk Sander van Beusekom aka BLEND! Het resultaat is werkelijk prachtig geworden. 👏🏿👏🏿👏🏿 Sander…

Geef een reactie