|

Kunuku man Team spreekt met Gabriel Murray aangaande het plaatsen van glasbakken op Curaçao.

Afgelopen donderdag, 11 augustus hebben de Kunuku Man, Shark en Roelmen een gesprek gehad met Gabriel Murray, sectordirecteur LMN, over het plaatsen van glasbakken op Curaçao en het glasprobleem in het algemeen.

De Kunuku Man heeft nogmaals de nadruk gelegd op de noodzaak van het plaatsen van glasbakken op vaste locaties op het eiland.

Het Kunuku Man Team heeft de directeur GMN een aantal punten voorgelegd waaraan gedacht moet worden bij het plaatsen van de glasbakken.

  • De glasbakken beter zichtbaar maken.
  • De glasbakken geel schilderen en voorzien van het opschrift “GLAS”. Nu zien de bakken eruit als normale afvalcontainers en nodigen uit om ook ander vuil erin te deponeren.
  • De glasbakken voorzien van een universeel, slot. Zodat er geen ander vuil in gedeponeerd kan worden.
    Controle hierop, handhaving, is van belang. GMN kan/mag ook beboeten zo blijkt.
  • Glasbakken plaatsen bij alle tankstations.
  • Bedrijven ook verplichten een glasbak in gebruik te nemen.
  • Voorts wordt er ook het idee op tafel gelegd om importeurs een heffing te laten betalen.
    Dit zou dan in een pot kunnen komen waaruit de middelen betaald kunnen worden.
    “De vervuiler betaald”.

GMN wil de Kunuku Man tegemoetkomen door het zo snel mogelijk plaatsen van een glasbak in Barber.
Het verzamelen en recyclen zal zeker een positief hebben op de landfill.

Het verder verwerken van gerecycled glas is ook nog een punt.
Het is een goudmijn die nu een gigantische ruimte in neemt op de landfill.

ZO MOET HET NIET!!!

Vergelijkbare berichten

  • #208 Playa Piskado

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Vandaag heeft het Kunuku Man Team wederom een geweldige schoonmaakactie uitgevoerd, dit keer op Playa Piskado. Van de grote parkeerplaats tot aan het strand heeft het team zich met volle overgave ingezet om de omgeving weer schoon en netjes te maken. Dankzij hun inzet blijft Curaçao een stukje mooier! Het, trieste,…

  • #155 DR. MAALWEG/ SALIÑA ABOUSTRAAT

    👍🏾🇨🇼👍🏾Curaçao MOET schoner !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geacht-Mede-Mens alhier !!! Vandaag (14 januari) heeft het “Beste schoonmaak team van Curaçao ” de DR. MAALWEG/ SALIÑA ABOUSTRAAT onder handen genomen.Veel hoeft the Kunuku Man hier niet over te zeggen daar de foto’s en het lijstje genoeg zeggen.⬇️⬇️ het lijstje gaat over een afstand van 1500 meter !!! LEGE BIER/RUMFLESSEN…

  • Coca Cola doet waar het voor staat; dorst lessen

    Dankwoord aan de Coca-Cola Company Curaçao Onder de brandende zon van Curaçao, waar de hitte de afgelopen maanden genadeloos heeft toegeslagen, werkt het Kunuku Man team elke week met volle inzet aan wat inmiddels bekendstaat als “het beste schoonmaakteam van het eiland“. Stof, zweet en zonnestralen zijn vaste collega’s geworden — maar één verfrissende held…

  • #180 Kaya Ma Pieternella, Boca Sami

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan een ieder die dit leest. Vandaag (11 augustus) heeft het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” zich gestort op de KAYA MA PIETERNELLA (BOCA SAMI) en het resultaat was ONVOORSTELBAAR DROEVIG. Dringende oproep aan de mensen die daar dagelijks voorbij rijden op weg naar huis : STOP STOP STOP…

  • #224 Caracasbaaiweg

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geachte Vervuilers van Curaçao. Vandaag (13 juli) heeft het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” flink wat kilometers afgelegd. De start was bij rotonde CARACASBAAIWEG door de INDIKOWEG/KAYA ADRIATICO / KAYA DAMASCO weer terug naar de Kunuku auto. En ondertussen veel ROTZOOI bij elkaar geraapt. Zie het bekende “boodschappen-lijstje ”…

Geef een reactie