|

Kunuku man Team spreekt met Gabriel Murray aangaande het plaatsen van glasbakken op Curaçao.

Afgelopen donderdag, 11 augustus hebben de Kunuku Man, Shark en Roelmen een gesprek gehad met Gabriel Murray, sectordirecteur LMN, over het plaatsen van glasbakken op Curaçao en het glasprobleem in het algemeen.

De Kunuku Man heeft nogmaals de nadruk gelegd op de noodzaak van het plaatsen van glasbakken op vaste locaties op het eiland.

Het Kunuku Man Team heeft de directeur GMN een aantal punten voorgelegd waaraan gedacht moet worden bij het plaatsen van de glasbakken.

  • De glasbakken beter zichtbaar maken.
  • De glasbakken geel schilderen en voorzien van het opschrift “GLAS”. Nu zien de bakken eruit als normale afvalcontainers en nodigen uit om ook ander vuil erin te deponeren.
  • De glasbakken voorzien van een universeel, slot. Zodat er geen ander vuil in gedeponeerd kan worden.
    Controle hierop, handhaving, is van belang. GMN kan/mag ook beboeten zo blijkt.
  • Glasbakken plaatsen bij alle tankstations.
  • Bedrijven ook verplichten een glasbak in gebruik te nemen.
  • Voorts wordt er ook het idee op tafel gelegd om importeurs een heffing te laten betalen.
    Dit zou dan in een pot kunnen komen waaruit de middelen betaald kunnen worden.
    “De vervuiler betaald”.

GMN wil de Kunuku Man tegemoetkomen door het zo snel mogelijk plaatsen van een glasbak in Barber.
Het verzamelen en recyclen zal zeker een positief hebben op de landfill.

Het verder verwerken van gerecycled glas is ook nog een punt.
Het is een goudmijn die nu een gigantische ruimte in neemt op de landfill.

ZO MOET HET NIET!!!

Vergelijkbare berichten

  • #252 Arubastraat

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan een ieder die zijn ROTZOOI ” doneert ” aan Curaçao. Vandaag (22 februari) was het “Beste schoonmaak team van Curaçao” te gast op de ARUBASTRAAT. Eerlijk gezegd leek het meer op een zijweg van de landfill. Werkelijk GÉÉN RECLAME voor ” ons ” eiland. Enorm veel karton (wat van vrachtwagens…

  • the Kunuku Man aanwezig op Nilda Pinto SDGs village

    Op uitnodiging van de organisatie was the Kunuku Man en zijn team vandaag aanwezig op Nilda Pinto SDGs village. Als een van de twee vrijwilligersteams! Het andere team was de Voedselbank. Overige deelnemers waren alle bedrijven, waaronder Aqualectra, Green Phenix, de Meteo, ADC, Dive Division, Green Force, Limpi Recycling enz enz. Doel van deze beurs…

  • #198 Berg Altena

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER 👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan alle Vervuilers die in 2025 stoppen om Curaçao te gebruiken als OPENBARE STORTPLAATS, toch ??? Vandaag (15 december) was het voor het “Beste schoonmaak team van Curaçao ” de laatste schoonmaak actie van dit jaar. En het was er wéér helaaaaaaaaaaaas eentje om in te lijsten.Stel je zelf ffff de…

  • #264 Yellow house, Saliña

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan een ieder die dit bericht gaat lezen. Vandaag (7 juni) was het winnende schoonmaak-lot gevallen op de KAYA C.WINKEL en KAMINDA SALIÑA. Er is door de Toppersssssss van vandaag erg hard gewerkt en hierdoor is er weer een stuk(je) Curaçao schoner !!! Er is erg veeeeeeel klein en lastig op…

  • In memoriam: Marjon (Knabbel)

    In Memoriam voor Marjon “Knabbel” Op 9 mei 2024 verloren we een bijzondere ziel. Marjon, liefkozend bekend als “Knabbel”, was een vrijwilligster van het Kunuku Man-team. Haar stralende glimlach en positieve energie zullen altijd in onze harten blijven. Marjon was de dame die met enthousiasme stickers verkocht om Curaçao schoon te houden. Het geld dat…

Geef een reactie