The Kunuku Man bezoekt de minister van Justitie

Het was een drukke dag, maandag 12 december, voor the Kunuku Man.
Eerst was er ’s middags een gesprek met de minister van Justitie en ’s avonds heeft het team nog een voorlichting gegeven bij Totolika; dat verslag lees je hier.

Het gesprek met minister Shalten Hato, van Justitie, had the Kunuku Man aangevraagd om als bezorgde burger de minister te vragen wat hij kan doen aan het afvalprobleem op het eiland en dan met name de justitiële zijde (corrigerend c.q. verbaliserend optreden door de politie).

Omdat een vorige afspraak op het laatste moment werd afgelast werd het team door de minister verrast met een heerlijke lunch. Waarvoor nogmaals onze dank.
Zo werd het een werklunch, want er moest uiteraard wel wat besproken worden.

Een aantal punten kwamen ter sprake:

– het niet gebruiken van een net op pick-ups en vrachtwagens. Met als gevolg dat er veel afval van dit soort voertuigen afwaait.
– het illegaal storten van afval op min of meer al gedoogde locaties.
– de vervuiling bij trucki-pans
– dat de toenemende vervuiling van het eiland zijn terugslag heeft op de economie en het toerisme (toeristen komen niet meer terug naar Curaçao omdat ze het te smerig vinden).

Het Kunuku Man team vindt dat de overheid hier zijn verantwoordelijkheid in moet nemen om hier paal en perk aan te stellen.

De minister deelde mede dat er wel actie wordt ondernomen.
Er is deze week namelijk een nieuw initiatief gestart om een handhavingsteam op te richten. Hopelijk kan dit team zijn werkzaamheden in februari 2023 starten.

De minister toonde een luisterend oor en het Kunuku Man team hoopt dat het gesprek tot actie leidt van de overheid.

Aan het einde van het gesprek was er uiteraard nog een fotomomentje, van links naar rechts the Kunuku Man, minister Shalten Hato, Roelmen, parlementslid Ana-Maria Paulette en Shark.

Vergelijkbare berichten

  • De dorst kan weer worden gelest!

    Een welgemeend “dank je wel” aan de Coca Cola Company!Daar wij vorige week de Nieuwe Haven, “Onze straat” benoemde de CCC het, hebben schoongemaakt heeft de Coca Cola Company ons beloond met een mooie voorraad frisdrank. Bovenstaand is natuurlijk een grap want het Kunuku Man team krijgt regelmatig een donatie aan frisdrank van de Coco…

  • #255 SCHERPENHEUVEL WEST

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geacht-Alhier-Wonend-Mede-Mens !!! Vandaag (15 maart) heeft het ” Beste schoonmaakteam van Curaçao ” de SCHERPENHEUVEL WEST voor een flink gedeelte bevrijd van de enorme ROTZOOI aldaar. Op foto 1 ziet u een berg ROTZOOI door u “gedoneerd”. Deze word nog opgehaald. Verder lag er ook veeeeeeel glas, autobanden, veeeeeeel plastic flessen,…

  • !!! Wegens succes verlengd; 3-de actie-dag!!!

    The Kunuku Man geeft geld weg! ZOMAAAAAAAAAR ? NEE,NATUURLIJK NIET ZOMAAR.😁 WÉL ALS U PLASTIC FLESSEN (de dop mag erop blijven) en ALUMINIUM BLIKJES KOMT INLEVEREN !!! Bij inlevering van:– plastic flessen, ontvangt u Naf 0,05 (5 cent) cash per fles!– per kilo aluminium blikjes (dus geen conserven- en/of diervoederblikjes!!!) ontvangt u 1 gulden cash!–…

  • #231 WINSTON CHURCHILL WEG

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geachte – Mede – Aard – Bewoners. Vandaag (31 augustus) heeft het “Beste schoonmaak team van Curaçao ” huis gehouden op de WINSTON CHURCHILL WEG, (nabij de Perfect Bar). En er lag WERKELIJK SCHANDALIG VEEEEEEEEEEEEEEEL ROTZOOI.De hoeveelheid lege bierflesjes was maaaaaaaaaar 1005 stuks. HOE DANNNNNNNNNNN ????? “Geniet ” van het bekende…

Eén reactie

Geef een reactie