|

The Kunuku Man in gesprek met GMN

Op 8 juni 2023 heeft the Kunuku Man een gesprek gehad met ambtenaren van het ministerie van GMN (Gezondheid, Milieu en Natuur).

Er zijn een aantal punten besproken. De belangrijkste vindt U hieronder kort weer gegeven.

  • GMN gaat de samenwerking met Selikor verder verbeteren. Om de dienstverlening van Selikor te verbeteren.
  • GMN gaat het recyclen promoten!!!
    Als eerste gaat men bedrijven benaderen die al iets met recyclen doen en daar wil men dan een samenwerking mee aan gaan.
    Men wil de hierboven genoemde recycleprogramma’s, met bedrijven, op het eiland houden. Dit i.v.m. de te verwachten werkgelegenheid.
  • Ook wil men bewustwording creëren bij bedrijven; als eerste wil men een aantal truk’i pan’s benaderen om de vervuiling in hun omgeving te bespreken.
    Er wordt niet gelijk gehandhaafd, men wil voorlichting geven en dus de mentaliteit van mensen veranderen.
  • GMN gaat de openingstijden van de Landfill’s gelijktrekken naar 07.00 uur tot 19.00 uur.
    Dat neemt een stukje onduidelijkheid weg.
  • GMN gaat Selikor vragen om de website van Selikor in het Papiaments te vertalen.
    Ook moet de milieustraat op de Landfill makkelijker bereikbaar worden.
  • Op 29 juni is er wederom een bespreking.
    GMN wil a.d.h.v. de door ons aangeleverde punten afvinken wat men al in werking heeft gezet of heeft afgehandeld.

Vergelijkbare berichten

  • Voor den dorschtigen mensch

    Vandaag heeft the Kunuku Man weer een mooie sponsorbijdrage mogen ontvangen van the Coca Cola company. Namens het hele Kunuku Man-team wederom grote dank.We zullen onze dorst weer goed kunnen lessen tijdens de komende schoonmaakacties.Zeker nu het zonnetje, in dit jaargetijde, weer krachtiger gaat schijnen. Masha, masha, masha danki!!!

  • #165 Druk weekend

    👍🏾🇨🇼👍🏾Curaçao MOET schoner !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geachte Mede-Eiland-Bewoners. Dit wikent was voor het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” een zéééééér druk wikent. Daarom bestaat dit verslag uit 3 Delen. Deel 1 :Zaterdag (20 april) was er op Grote Knip DOMINO DAY. Daar was the Kunuku Man en zijn FANTASTISCHE SCHOONMAAK TEAM uitgenodigd om het afval…

  • Caribbean Award 5.0 uitreiking

    En wederom is het initiatief van the Kunuku Man, een schoner Curaçao, in de prijzen gevallen!Ditmaal was het de Caribbean Award 5.0.Deze award wordt uitgereikt aan mensen of initiatieven die door hun tomeloze inzet voor een positieve verandering zorgen op Curaçao. De tekst behorende bij de uitreiking en verwoord op de Award zelf:“For their unwavering…

  • #211 Weg naar Westpunt / SLUIPWEG SANS SOUCIS

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan alle mensen die CURAÇAO als kliko gebruiken. Vandaag (6 april) heeft het” Beste schoonmaak team van Curaçao ” de WEG NAAR WESTPUNT en de SLUIPWEG SANS SOUCIS bevrijd van wel heeeeeeeel erg veeeeeeel ROTZOOI.Met een geweldige inzet van 16 verpleegkundigen, in opleiding, tesaam met de toppers van het Kunuku Man…

  • Voorlichting werkt!!!

    👍🏿🇨🇼👍🏿 Curaçao MOET schoner !!!👍🏿🇨🇼👍🏿 Dinsdag, 20 december, heeft the Kunuku Man 16 kilo plastic flessen/blik opgehaald bij de Mariëta Alberto School te Muizenberg.👏🏿👏🏿👏🏿👏🏿👏🏿👏🏿 Dat scheelt gewoon 640 plastic flessen in de kliko en/of op straat. Wij waren er met de voorlichting op 14 november, lees hier het verslag, dus reken maar uit.👍🏿😄👍🏿😄👍🏿 Dus onze…

Geef een reactie