|

The Kunuku Man in gesprek met GMN

Op 8 juni 2023 heeft the Kunuku Man een gesprek gehad met ambtenaren van het ministerie van GMN (Gezondheid, Milieu en Natuur).

Er zijn een aantal punten besproken. De belangrijkste vindt U hieronder kort weer gegeven.

  • GMN gaat de samenwerking met Selikor verder verbeteren. Om de dienstverlening van Selikor te verbeteren.
  • GMN gaat het recyclen promoten!!!
    Als eerste gaat men bedrijven benaderen die al iets met recyclen doen en daar wil men dan een samenwerking mee aan gaan.
    Men wil de hierboven genoemde recycleprogramma’s, met bedrijven, op het eiland houden. Dit i.v.m. de te verwachten werkgelegenheid.
  • Ook wil men bewustwording creëren bij bedrijven; als eerste wil men een aantal truk’i pan’s benaderen om de vervuiling in hun omgeving te bespreken.
    Er wordt niet gelijk gehandhaafd, men wil voorlichting geven en dus de mentaliteit van mensen veranderen.
  • GMN gaat de openingstijden van de Landfill’s gelijktrekken naar 07.00 uur tot 19.00 uur.
    Dat neemt een stukje onduidelijkheid weg.
  • GMN gaat Selikor vragen om de website van Selikor in het Papiaments te vertalen.
    Ook moet de milieustraat op de Landfill makkelijker bereikbaar worden.
  • Op 29 juni is er wederom een bespreking.
    GMN wil a.d.h.v. de door ons aangeleverde punten afvinken wat men al in werking heeft gezet of heeft afgehandeld.

Vergelijkbare berichten

  • the Kunuku Man aanwezig op Nilda Pinto SDGs village

    Op uitnodiging van de organisatie was the Kunuku Man en zijn team vandaag aanwezig op Nilda Pinto SDGs village. Als een van de twee vrijwilligersteams! Het andere team was de Voedselbank. Overige deelnemers waren alle bedrijven, waaronder Aqualectra, Green Phenix, de Meteo, ADC, Dive Division, Green Force, Limpi Recycling enz enz. Doel van deze beurs…

  • Meldpunt milieupolitie

    Onderstaand telefoonnummer kunt U bellen als u klachten heeft over vuil of een milieudelict wilt melden. Contactpersoon is Mevr. Jonis, zij is tevens de coördinator van de klachten afhandeling.+59995203739 Dit is de officiële instantie, dus gaarne niet the Kunuku Man bellen voor dit soort zaken.

  • Donatie ontvangen!

    Met grote dankbaarheid wil The Kunuku Man The Coca-Cola Company Curaçao bedanken voor de prachtige donatie van frisdrank die opnieuw mocht worden ontvangen. Deze verfrissende bijdrage is bestemd voor de vrijwilligers, die zich iedere zondag met volle inzet inzetten tijdens de schoonmaakacties van The Kunuku Man. Dankzij deze donatie kunnen zij tussendoor even hun dorst…

  • Grote hoeveelheid plastic flessen ter recycling aangeboden.

    Curaçao MOET schoner !!! Bon ? ? ? Mensen. Vandaag (18 oktober) ffffff een ” BEETJE ” plastic flessen naar Green Phenix afgevoerd. Dit is het zeeeeeer droevige resultaat van 8 schoonmaak acties. Deze flessen worden door Green Phenix weer een nieuw leven gegeven in de vorm van armbanden, oorbellen, enz.enz. Beste mensen, lever uw…

  • #256 Centrum, Piscadera

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Onder het toch wel flink aanwezige zonnetje heeft vandaag (22 maart) het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” enorm VEEEEEEEEEEEEEEEL ROTZOOI opgeruimd. Het betrof een gedeelte van de WEG NAAR BULLENBAAI en de HELMIN MAGNO WIELS BLVD. En kort samengevat, het was er een BESCHAMENDE puinhoop. Foto 1 is het…

  • #169 Arubastraat

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geachte Mede-Eiland-Bewoners. Vandaag (26 mei) de wekelijkse schoonmaak actie op de ARUBASTRAAT. Vanaf het viaduct tot aan de bocht aan beide kanten lag teveeeeeeeel ROTZOOI wat uit de auto gegooid word. Eten en drinken in je auto moet je natuurlijk zelf weten, maar om je afval daarna naar buiten te gooien…

Geef een reactie