|

The Kunuku Man in gesprek met GMN

Op 8 juni 2023 heeft the Kunuku Man een gesprek gehad met ambtenaren van het ministerie van GMN (Gezondheid, Milieu en Natuur).

Er zijn een aantal punten besproken. De belangrijkste vindt U hieronder kort weer gegeven.

  • GMN gaat de samenwerking met Selikor verder verbeteren. Om de dienstverlening van Selikor te verbeteren.
  • GMN gaat het recyclen promoten!!!
    Als eerste gaat men bedrijven benaderen die al iets met recyclen doen en daar wil men dan een samenwerking mee aan gaan.
    Men wil de hierboven genoemde recycleprogramma’s, met bedrijven, op het eiland houden. Dit i.v.m. de te verwachten werkgelegenheid.
  • Ook wil men bewustwording creëren bij bedrijven; als eerste wil men een aantal truk’i pan’s benaderen om de vervuiling in hun omgeving te bespreken.
    Er wordt niet gelijk gehandhaafd, men wil voorlichting geven en dus de mentaliteit van mensen veranderen.
  • GMN gaat de openingstijden van de Landfill’s gelijktrekken naar 07.00 uur tot 19.00 uur.
    Dat neemt een stukje onduidelijkheid weg.
  • GMN gaat Selikor vragen om de website van Selikor in het Papiaments te vertalen.
    Ook moet de milieustraat op de Landfill makkelijker bereikbaar worden.
  • Op 29 juni is er wederom een bespreking.
    GMN wil a.d.h.v. de door ons aangeleverde punten afvinken wat men al in werking heeft gezet of heeft afgehandeld.

Vergelijkbare berichten

  • #223 Arubastraat

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geachte Mede-Eiland-Bewoners. Vandaag (6 juli) was het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” te vinden op de ARUBASTRAAT. In totaal is er 162 kilooooooooooo ROTZOOI bij elkaar verzameld. Mooie reclame voor de vele toeristen die deze weg veel gebruiken, tóch ? Tuurlijkkkkk niet. DE BESTE RECLAME IS EEN SCHOON CURAÇAO….

  • #214 SVB en omgeving

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Beste Mede-Eiland-Bewoners. Vandaag is het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” rondom de parkeerplaats SVB hard aan het werk geweest. Het totaal aan kilooooo’s zal wellicht meevallen. Maaaaaaaaaaaaaaaaar the Kunuku Man kan hier wel verklappen dat het honderden maar dan ook honderden snoep-papiertjes, plastic verpakking van rietjes,telefoon kaartjes en nog…

  • #259 Santa Rosaweg

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan een ieder die dit bericht gaat lezen !! Vandaag (19 april) was het toch wel een beetje warm, maar ondanks de 🌞 is er weer flink opgeruimd. Het betrof de SANTA ROSA WEG EN KAMINDA REGINALD RECORDINO. En als je maar hard genoeg voorbij rijd dan zie je wellicht al…

  • #181 Kleine Knip / Mirador

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Beste Mede-Eiland-Bewoners. Het is weer schoon !!!Wat dan ???Aanrij-route + Parkeerplaats + Strand zelf. KLEINE KNIP !!! Daarna richting MIRADOR, beide kanten van de weg en MIRADOR zelf. Wat een prachtig uitzicht heb je daar toch. (zie foto’s). WEL HEEEEEEEL jammer dat er toch teveeeeeeeel ROTZOOI door de mens aldaar achteloos…

Geef een reactie