14de Inzamelactie een succes ..??!!

Als het Kunuku Man-team bij aankomst al wordt opgewacht door een grote menigte mensen, met zakken recycle-materiaal, dan mag je wel spreken van succes toch?
De afgelopen maanden zijn er op diverse plaatsen op eiland inzamelacties gehouden waar mensen tegen betaling hun plastic flessen en aluminium blikjes in konden leveren.

Vandaag, 2 september, was het de laatste keer dat deze, gesponsorde, actie plaats vond.
En wel op de plek waar, in elk geval, de plastic flessen hun recycle-eind vinden.
De aluminium blikjes worden bij de “ijzerboer” ingeleverd.
U raadt het misschien al, we waren dus te gast bij Green Phenix op Zeelandia.

Na een ietwat chaotisch begin van de actie, iedereen wilde natuurlijk zijn verzamelde flessen en blikjes kwijt, kwam er na verloop van tijd wat zicht op het geheel.
Vrijwilligers die de telling van de flessen en het wegen van de blikjes snel uitvoerden.
The Kunuku Man die natuurlijk, als vanouds, met iedereen op de foto moest etc.

Deze hele actie, die dus de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden, had de bedoeling om de bewoners van dit mooie eiland bewust te maken van het belang van recyclen van materiaal.
Of daar nu een beloning tegen over of niet; recyclen moet.
Want zeg nu zelf, het eiland ziet er toch niet echt schoon uit met zwerfvuil overal.
We herhalen de boodschap nog maar weer eens: mensen gooi uw afval in de kliko en niet op straat of in de mondi!!!

De laatste inzamelactie stond, qua financiën, op losse schroeven. Zou deze wel door kunnen gaan?
Maar gelukkig was daar mevr. Bea ( eilandbewoonster), die voor de extra sponsoring zorgde zodat het vandaag prima verlopen is, zonder in financiële problemen te geraken.

En omdat het vandaag al een beetje een feestje was werd the Kunuku Man ook nog eens verrast door de toeristische verhuur-organisatie Caribiooh!
Zij overhandigden hem een cheque van Naf 1000,00!
Dit bedrag wordt geheel besteed aan de nieuwe kooiconstructie op de the Kunuku Man auto.
Onze onmetelijke dank voor de bijdrage. Masha masha danki Caribiooh!

Terug naar de orde van de dag; want wat is er vandaag aan materiaal ingeleverd?
22.171 plastic flessen.
50 kilo aluminium blikjes = 3750 stuks.

Daarmee komt het totale resultaat over 14 inzamelacties op :
Plastic Flessen: 89.682 stuks
Aluminium blikjes: 442 kilo 33.150 stuks

Daar wordt je toch wel even stil van …..

Mede dankzij de vrijwiligers is deze actie zeer succesvol te noemen.
Daarom een zeer groot compliment naar deze hard werkende, zwetende, klagende, prikkende, roepende en geweldige groep van vrijwilligers:
MASHA DANKI, GRACIAS, THANK YOU, DANK JE WEL, DANKE SCHÖN, OBRIGADO voor jullie inzet. Zonder jullie ….. afijn dat weten ze wel.

En uiteraard een groot dankwoord aan alle sponsors, zonder hen was deze actie ook niet mogelijk geweest.
We noemen ze nog maar eens:

  • Top sponsor Bea.
  • Firma Firgos, groothandel.
  • Zeelandia scrap center.
  • Itman nv. Makers van Payroll4
  • Firma Sluis, bureau telecommunicatie en post.
  • Autoschadebedrijf Scherpenheuvel
  • CARIBIOOH!( Share your Happiness )
  • Ingrid
  • Een anoniem te blijven dame op het eiland.

Mensen, blijf dus recyclen! Dan wordt Curaçao ooit weer eens “The pearl of the Caribbean”.

Vergelijkbare berichten

  • #251 Weg naar HATO

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geachte Mede-Eiland-Bewoners. Vandaag (8 februari) is het “Beste schoonmaak team van Curaçao ” erg hard aan het werk geweest en wel op de WEG NAAR HATO. Er is aan de linker en rechterkant in totaal 3 kilometer schoon gemaakt. Het was er een BESCHAMENDE GROTE BENDE. Vele toeristen rijden vanaf het…

  • #244 SVB-terrein

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan alle Vervuilers van Curaçao. Vandaag (14 december) was het winnende schoonmaak-lot gevallen op en rondom de parkeerplaats SVB. Het weer was goed maaaaaaaaaaaar de hoeveelheid ROTZOOI niet.Wat is er zoal opgeraapt door het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” ??? Bekijk rustig het lijstje en bedenk daarbij hoeveel toeristen…

  • #193 Parkeerplaats SVB e.o.

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Geachte Mede Eiland bewoners. Vandaag (10 november) heeft het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” de parkeerplaats SVB en omstreken verwijderd van het door u gedoneerde ZWERFVUIL. Op het eerste oog leek het redelijk schoon, maar schijn bedriegt. Het lijstje legt uit wat er bij elkaar is opgehaald. LEGE BIERFLESSEN…

  • In memoriam: Marjon (Knabbel)

    In Memoriam voor Marjon “Knabbel” Op 9 mei 2024 verloren we een bijzondere ziel. Marjon, liefkozend bekend als “Knabbel”, was een vrijwilligster van het Kunuku Man-team. Haar stralende glimlach en positieve energie zullen altijd in onze harten blijven. Marjon was de dame die met enthousiasme stickers verkocht om Curaçao schoon te houden. Het geld dat…

  • #205 Pirate Bay

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Beste Mede-Eiland-Bewoners. Vandaag (16 februari) heeft het “Beste schoonmaak team van Curaçao ” rondom Pirate Bay schoon gemaakt. En het was er ongelooflijk vuil. Bekijk op je gemak de foto’s, deze zeggen genoeg.Na ruim 2,5 uur is dit ⬇️ wat er verzameld is : LEGE BIERFLESSEN : 710 STUKS = 142…

2 reacties

Geef een reactie