14de Inzamelactie een succes ..??!!

Als het Kunuku Man-team bij aankomst al wordt opgewacht door een grote menigte mensen, met zakken recycle-materiaal, dan mag je wel spreken van succes toch?
De afgelopen maanden zijn er op diverse plaatsen op eiland inzamelacties gehouden waar mensen tegen betaling hun plastic flessen en aluminium blikjes in konden leveren.

Vandaag, 2 september, was het de laatste keer dat deze, gesponsorde, actie plaats vond.
En wel op de plek waar, in elk geval, de plastic flessen hun recycle-eind vinden.
De aluminium blikjes worden bij de “ijzerboer” ingeleverd.
U raadt het misschien al, we waren dus te gast bij Green Phenix op Zeelandia.

Na een ietwat chaotisch begin van de actie, iedereen wilde natuurlijk zijn verzamelde flessen en blikjes kwijt, kwam er na verloop van tijd wat zicht op het geheel.
Vrijwilligers die de telling van de flessen en het wegen van de blikjes snel uitvoerden.
The Kunuku Man die natuurlijk, als vanouds, met iedereen op de foto moest etc.

Deze hele actie, die dus de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden, had de bedoeling om de bewoners van dit mooie eiland bewust te maken van het belang van recyclen van materiaal.
Of daar nu een beloning tegen over of niet; recyclen moet.
Want zeg nu zelf, het eiland ziet er toch niet echt schoon uit met zwerfvuil overal.
We herhalen de boodschap nog maar weer eens: mensen gooi uw afval in de kliko en niet op straat of in de mondi!!!

De laatste inzamelactie stond, qua financiën, op losse schroeven. Zou deze wel door kunnen gaan?
Maar gelukkig was daar mevr. Bea ( eilandbewoonster), die voor de extra sponsoring zorgde zodat het vandaag prima verlopen is, zonder in financiële problemen te geraken.

En omdat het vandaag al een beetje een feestje was werd the Kunuku Man ook nog eens verrast door de toeristische verhuur-organisatie Caribiooh!
Zij overhandigden hem een cheque van Naf 1000,00!
Dit bedrag wordt geheel besteed aan de nieuwe kooiconstructie op de the Kunuku Man auto.
Onze onmetelijke dank voor de bijdrage. Masha masha danki Caribiooh!

Terug naar de orde van de dag; want wat is er vandaag aan materiaal ingeleverd?
22.171 plastic flessen.
50 kilo aluminium blikjes = 3750 stuks.

Daarmee komt het totale resultaat over 14 inzamelacties op :
Plastic Flessen: 89.682 stuks
Aluminium blikjes: 442 kilo 33.150 stuks

Daar wordt je toch wel even stil van …..

Mede dankzij de vrijwiligers is deze actie zeer succesvol te noemen.
Daarom een zeer groot compliment naar deze hard werkende, zwetende, klagende, prikkende, roepende en geweldige groep van vrijwilligers:
MASHA DANKI, GRACIAS, THANK YOU, DANK JE WEL, DANKE SCHÖN, OBRIGADO voor jullie inzet. Zonder jullie ….. afijn dat weten ze wel.

En uiteraard een groot dankwoord aan alle sponsors, zonder hen was deze actie ook niet mogelijk geweest.
We noemen ze nog maar eens:

  • Top sponsor Bea.
  • Firma Firgos, groothandel.
  • Zeelandia scrap center.
  • Itman nv. Makers van Payroll4
  • Firma Sluis, bureau telecommunicatie en post.
  • Autoschadebedrijf Scherpenheuvel
  • CARIBIOOH!( Share your Happiness )
  • Ingrid
  • Een anoniem te blijven dame op het eiland.

Mensen, blijf dus recyclen! Dan wordt Curaçao ooit weer eens “The pearl of the Caribbean”.

Vergelijkbare berichten

  • Wederom sponsoring van Firgos

    The Kunuku Man is weer heel erg blij met sponsoring door de firma Firgos, in de vorm van een grote voorraad plastic zakken. Omdat we sinds enige tijd al het “overige” plastic verzamelen tijdens het opruimen, is het ook nodig om hier een ander formaat zakken voor te gebruiken.Bijkomend voordeel: deze zakken kunnen ook gelijk…

  • #210 MLK Boulevard

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan de Vervuilers van Curaçao. Wat heeft het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” vandaag (30 maart) wederom een super prestatie geleverd.Het ” feestje ” speelde zich af op de MARTIN LUTHER KING BOULEVARD (ter hoogte van SUNSCAPE KONTIKI). En helaaaaaas moet the Kunuku Man mededelen dat het er een…

  • #214 SVB en omgeving

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Beste Mede-Eiland-Bewoners. Vandaag is het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” rondom de parkeerplaats SVB hard aan het werk geweest. Het totaal aan kilooooo’s zal wellicht meevallen. Maaaaaaaaaaaaaaaaar the Kunuku Man kan hier wel verklappen dat het honderden maar dan ook honderden snoep-papiertjes, plastic verpakking van rietjes,telefoon kaartjes en nog…

  • #153 MLK Boulevard – Koraalspechtweg

    👍🏾🇨🇼👍🏾Curaçao MOET schoner !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan een ieder die dit leest. Vandaag (17 december) was het de laatste schoonmaak actie van 2023. Het gebeuren speelde zich af op de MARTIN LUTHER KING BOULEVARD/ KORAALSPECHTWEG !!! En OOOOOOOK de laatste keer van dit jaar was het ronduit gezegd: BESCHAMEND , DROEVIG, BESCHAMEND !!! Vandaag eens portretfoto’s van…

  • #243 CARACASBAAIWEG

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan wie dit bericht leest. Vandaag (7 december) is het “Beste schoonmaak team van Curaçao ” bezig geweest op de CARACASBAAIWEG. De start was ter hoogte van Kabuya Snack. Daarna ” verhuist ” naar Zuurzak. En the Kunuku Man kan niet zeggen dat het er schoon was. Helaas gooit u nog…

  • #239 Arubastraat

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan alle vervuilers van Curaçao. Vandaag (9 november) was het winnende schoonmaak-lot gevallen op de ARUBASTRAAT. Tijdens onze schoonmaak zijn er zeker 15 bussen vol toeristen langs gereden. Je zag die mensen ook kijken (en ook foto’s maken) van wat een ROTZOOI ruimen die mensen op. Met andere woorden : Mooie…

2 reacties

Geef een reactie