14de Inzamelactie een succes ..??!!

Als het Kunuku Man-team bij aankomst al wordt opgewacht door een grote menigte mensen, met zakken recycle-materiaal, dan mag je wel spreken van succes toch?
De afgelopen maanden zijn er op diverse plaatsen op eiland inzamelacties gehouden waar mensen tegen betaling hun plastic flessen en aluminium blikjes in konden leveren.

Vandaag, 2 september, was het de laatste keer dat deze, gesponsorde, actie plaats vond.
En wel op de plek waar, in elk geval, de plastic flessen hun recycle-eind vinden.
De aluminium blikjes worden bij de “ijzerboer” ingeleverd.
U raadt het misschien al, we waren dus te gast bij Green Phenix op Zeelandia.

Na een ietwat chaotisch begin van de actie, iedereen wilde natuurlijk zijn verzamelde flessen en blikjes kwijt, kwam er na verloop van tijd wat zicht op het geheel.
Vrijwilligers die de telling van de flessen en het wegen van de blikjes snel uitvoerden.
The Kunuku Man die natuurlijk, als vanouds, met iedereen op de foto moest etc.

Deze hele actie, die dus de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden, had de bedoeling om de bewoners van dit mooie eiland bewust te maken van het belang van recyclen van materiaal.
Of daar nu een beloning tegen over of niet; recyclen moet.
Want zeg nu zelf, het eiland ziet er toch niet echt schoon uit met zwerfvuil overal.
We herhalen de boodschap nog maar weer eens: mensen gooi uw afval in de kliko en niet op straat of in de mondi!!!

De laatste inzamelactie stond, qua financiën, op losse schroeven. Zou deze wel door kunnen gaan?
Maar gelukkig was daar mevr. Bea ( eilandbewoonster), die voor de extra sponsoring zorgde zodat het vandaag prima verlopen is, zonder in financiële problemen te geraken.

En omdat het vandaag al een beetje een feestje was werd the Kunuku Man ook nog eens verrast door de toeristische verhuur-organisatie Caribiooh!
Zij overhandigden hem een cheque van Naf 1000,00!
Dit bedrag wordt geheel besteed aan de nieuwe kooiconstructie op de the Kunuku Man auto.
Onze onmetelijke dank voor de bijdrage. Masha masha danki Caribiooh!

Terug naar de orde van de dag; want wat is er vandaag aan materiaal ingeleverd?
22.171 plastic flessen.
50 kilo aluminium blikjes = 3750 stuks.

Daarmee komt het totale resultaat over 14 inzamelacties op :
Plastic Flessen: 89.682 stuks
Aluminium blikjes: 442 kilo 33.150 stuks

Daar wordt je toch wel even stil van …..

Mede dankzij de vrijwiligers is deze actie zeer succesvol te noemen.
Daarom een zeer groot compliment naar deze hard werkende, zwetende, klagende, prikkende, roepende en geweldige groep van vrijwilligers:
MASHA DANKI, GRACIAS, THANK YOU, DANK JE WEL, DANKE SCHÖN, OBRIGADO voor jullie inzet. Zonder jullie ….. afijn dat weten ze wel.

En uiteraard een groot dankwoord aan alle sponsors, zonder hen was deze actie ook niet mogelijk geweest.
We noemen ze nog maar eens:

  • Top sponsor Bea.
  • Firma Firgos, groothandel.
  • Zeelandia scrap center.
  • Itman nv. Makers van Payroll4
  • Firma Sluis, bureau telecommunicatie en post.
  • Autoschadebedrijf Scherpenheuvel
  • CARIBIOOH!( Share your Happiness )
  • Ingrid
  • Een anoniem te blijven dame op het eiland.

Mensen, blijf dus recyclen! Dan wordt Curaçao ooit weer eens “The pearl of the Caribbean”.

Vergelijkbare berichten

  • Liv Curaçao autoverhuur sponsort Kunuku Man

    Van Liv Curaçao car-rental hebben we een mooi bedrag aan sponsoring mogen ontvangen. Al hun zestien auto’s zullen gaan rondrijden met de bekende Kunukuman-sticker! Een mooi gebaar! De Kunuku Man dankt Liv Car Rental hartelijk! LivCuraçao Car Rental verhuurt hippe Fiats 500 (ook cabrio) in leuke kleuren, die zich onderscheiden van de standaard kleine huurauto…

  • #177 CARACASBAAI BEACH en omgeving

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Beste Burgers, Boeren en Buitenlui. Vandaag (21 juli) was het winnende lot gevallen op CARACASBAAI BEACH en omgeving. En the Kunuku Man MOET het fffff kwijt : WAT EEN GIGANTISCHE BENDE !!! Maar het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” heeft ook vandaag weer hun stinkende best gedaan.Stuk voor stuk…

  • #265 Nieuwe haven

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Hellooooooooo People. Vandaag (21 juni) was het voor het “Beste schoonmaak team van Curaçao ” behoorlijk zweten. Ondanks dat hebben de HELDEN van vandaag een droevig aantal kilo’s bij elkaar geraapt. Het geheel speelde zich af op de NIEUWE HAVEN (t.h.v. Coca-Cola). Benieuwd wat er gepakt is ?? ⬇️⬇️⬇️ LEGE BIERFLESSEN…

  • #180 Kaya Ma Pieternella, Boca Sami

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan een ieder die dit leest. Vandaag (11 augustus) heeft het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” zich gestort op de KAYA MA PIETERNELLA (BOCA SAMI) en het resultaat was ONVOORSTELBAAR DROEVIG. Dringende oproep aan de mensen die daar dagelijks voorbij rijden op weg naar huis : STOP STOP STOP…

  • Blikjes, blikjes, blikjes!!!

    Heel veel blikjes!!! Het resultaat van de laatste inzamelactie en andere aanleveringen. 158 kilo! aluminium blikjes heeft The Kunuku Man vandaag ingeleverd bij Scrap Center Zeelandia.Dat ziet er toch wel indrukwekkend uit, zo in de nieuwe draadkooi. Toch? Als U nu dit voorbeeld volgt, U kunt blikjes per kilo tegen 1 Naf inleveren bij het…

  • Voor den dorschtigen mensch

    Vandaag heeft the Kunuku Man weer een mooie sponsorbijdrage mogen ontvangen van the Coca Cola company. Namens het hele Kunuku Man-team wederom grote dank.We zullen onze dorst weer goed kunnen lessen tijdens de komende schoonmaakacties.Zeker nu het zonnetje, in dit jaargetijde, weer krachtiger gaat schijnen. Masha, masha, masha danki!!!

2 reacties

Geef een reactie