14de Inzamelactie een succes ..??!!

Als het Kunuku Man-team bij aankomst al wordt opgewacht door een grote menigte mensen, met zakken recycle-materiaal, dan mag je wel spreken van succes toch?
De afgelopen maanden zijn er op diverse plaatsen op eiland inzamelacties gehouden waar mensen tegen betaling hun plastic flessen en aluminium blikjes in konden leveren.

Vandaag, 2 september, was het de laatste keer dat deze, gesponsorde, actie plaats vond.
En wel op de plek waar, in elk geval, de plastic flessen hun recycle-eind vinden.
De aluminium blikjes worden bij de “ijzerboer” ingeleverd.
U raadt het misschien al, we waren dus te gast bij Green Phenix op Zeelandia.

Na een ietwat chaotisch begin van de actie, iedereen wilde natuurlijk zijn verzamelde flessen en blikjes kwijt, kwam er na verloop van tijd wat zicht op het geheel.
Vrijwilligers die de telling van de flessen en het wegen van de blikjes snel uitvoerden.
The Kunuku Man die natuurlijk, als vanouds, met iedereen op de foto moest etc.

Deze hele actie, die dus de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden, had de bedoeling om de bewoners van dit mooie eiland bewust te maken van het belang van recyclen van materiaal.
Of daar nu een beloning tegen over of niet; recyclen moet.
Want zeg nu zelf, het eiland ziet er toch niet echt schoon uit met zwerfvuil overal.
We herhalen de boodschap nog maar weer eens: mensen gooi uw afval in de kliko en niet op straat of in de mondi!!!

De laatste inzamelactie stond, qua financiën, op losse schroeven. Zou deze wel door kunnen gaan?
Maar gelukkig was daar mevr. Bea ( eilandbewoonster), die voor de extra sponsoring zorgde zodat het vandaag prima verlopen is, zonder in financiële problemen te geraken.

En omdat het vandaag al een beetje een feestje was werd the Kunuku Man ook nog eens verrast door de toeristische verhuur-organisatie Caribiooh!
Zij overhandigden hem een cheque van Naf 1000,00!
Dit bedrag wordt geheel besteed aan de nieuwe kooiconstructie op de the Kunuku Man auto.
Onze onmetelijke dank voor de bijdrage. Masha masha danki Caribiooh!

Terug naar de orde van de dag; want wat is er vandaag aan materiaal ingeleverd?
22.171 plastic flessen.
50 kilo aluminium blikjes = 3750 stuks.

Daarmee komt het totale resultaat over 14 inzamelacties op :
Plastic Flessen: 89.682 stuks
Aluminium blikjes: 442 kilo 33.150 stuks

Daar wordt je toch wel even stil van …..

Mede dankzij de vrijwiligers is deze actie zeer succesvol te noemen.
Daarom een zeer groot compliment naar deze hard werkende, zwetende, klagende, prikkende, roepende en geweldige groep van vrijwilligers:
MASHA DANKI, GRACIAS, THANK YOU, DANK JE WEL, DANKE SCHÖN, OBRIGADO voor jullie inzet. Zonder jullie ….. afijn dat weten ze wel.

En uiteraard een groot dankwoord aan alle sponsors, zonder hen was deze actie ook niet mogelijk geweest.
We noemen ze nog maar eens:

  • Top sponsor Bea.
  • Firma Firgos, groothandel.
  • Zeelandia scrap center.
  • Itman nv. Makers van Payroll4
  • Firma Sluis, bureau telecommunicatie en post.
  • Autoschadebedrijf Scherpenheuvel
  • CARIBIOOH!( Share your Happiness )
  • Ingrid
  • Een anoniem te blijven dame op het eiland.

Mensen, blijf dus recyclen! Dan wordt Curaçao ooit weer eens “The pearl of the Caribbean”.

Vergelijkbare berichten

  • Inzamelactie nr. 11, Bonam

    Zaterdag 22 juli was het al weer de 11-de keer dat er een inzamelactie voor plastic flessen en aluminium blikjes plaats vond. The Kunuku Man geeft dan gratis geld weg voor ingeleverde flessen en blikjes.En dat hebben we geweten. Vanaf het moment dat de inname-plek was ingericht bleven de mensen komen met hun verzamelde flessen…

  • !!! Wegens succes verlengd; 3-de actie-dag!!!

    The Kunuku Man geeft geld weg! ZOMAAAAAAAAAR ? NEE,NATUURLIJK NIET ZOMAAR.😁 WÉL ALS U PLASTIC FLESSEN (de dop mag erop blijven) en ALUMINIUM BLIKJES KOMT INLEVEREN !!! Bij inlevering van:– plastic flessen, ontvangt u Naf 0,05 (5 cent) cash per fles!– per kilo aluminium blikjes (dus geen conserven- en/of diervoederblikjes!!!) ontvangt u 1 gulden cash!–…

  • #153 MLK Boulevard – Koraalspechtweg

    👍🏾🇨🇼👍🏾Curaçao MOET schoner !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan een ieder die dit leest. Vandaag (17 december) was het de laatste schoonmaak actie van 2023. Het gebeuren speelde zich af op de MARTIN LUTHER KING BOULEVARD/ KORAALSPECHTWEG !!! En OOOOOOOK de laatste keer van dit jaar was het ronduit gezegd: BESCHAMEND , DROEVIG, BESCHAMEND !!! Vandaag eens portretfoto’s van…

  • !!! BREAKING !!!

    The Kunuku Man geeft geld weg! Maar daar moet U zelf wel wat voor doen! Bij inlevering van:– plastic flessen ontvangt u Naf 0,05 (5 cent) cash per fles!– per kilo aluminium blikjes (dus geen conserven- en/of diervoederblikjes!!!) ontvangt u 1 gulden cash! Waarom?Om het recyclen van bepaalde materialen te bevorderen.Om ons eiland schoner te…

  • #244 SVB-terrein

    👍🏾🇨🇼👍🏾CURAÇAO MOET SCHONER !!!👍🏾🇨🇼👍🏾 Aan alle Vervuilers van Curaçao. Vandaag (14 december) was het winnende schoonmaak-lot gevallen op en rondom de parkeerplaats SVB. Het weer was goed maaaaaaaaaaaar de hoeveelheid ROTZOOI niet.Wat is er zoal opgeraapt door het ” Beste schoonmaak team van Curaçao ” ??? Bekijk rustig het lijstje en bedenk daarbij hoeveel toeristen…

  • Kunstwerk voor the Kunuku Man

    Vandaag werd the Kunuku Man, tijdens de wekelijkse schoonmaak, verrast door een aantal dames van OZON Mozaïek workshops! Als blijk van waardering voor zijn inzet, om het eiland schoon te maken, ontving the Kunuku Man een prachtig kunstwerk.Het kunstwerk is een compliment voor the Kunuku Man en uiteraard zijn hele team!Een verrassing was het in…

2 reacties

Geef een reactie